Tack gud för brandvarnare

Juste, jag glömde minsann (och sen orkade jag inte) att berätta om min lilla incident tidigare idag! Det var så att jag hade en sån rolig idé att jag ville baka bröd! Nu är det så att nästan alla gånger jag ska jäsa något, så är min deg för kall och jäser helt enkelt inte. Detta kan man lösa genom att ställa degen på något varmt ställe har jag märkt. Idag var det inte så varmt någonstan alls, så då fick jag den smarta idén att jag skulle sätta på en av spisplattorna och ställa bunken med handuken över på plattan bredvid så kanske lite värme skulle magiskt sväva in mot degen. Så ställde bunken, satte på spisplattan och gick ut till vardagsrummet och satte mig framför tv'n. Efter en liten stund börjar något tjuta- brandvarnaren. Men tänkte jag, det måste ju bara a nå fel på brandvarnaren, jag har ju inget som kan börja brinna här inne?. Så jag skyndar ut i köket för att hämta en tidning att vifta eller en stol att ta ned den med eftersom den är öronbedövande och skrämmer min hund, och då ser jag, det brinner för fullt på spisen!! Tydligen hade jag satt på fel platta, nämligen den som bunken stod på, hade högsta värmen och handduken låg halvt på plattan. Woops... Fick fet panik men handlade ändå ganska dukigt tycker jag. Försökte kväva elden genom att slå på den med andra änden av handduken, men ville ju inte riktigt bränna mig så sprang ut och la den på den regniga altanen och sen viftade jag lite framför brandvarnaren för att få tyst på den. Dock börjar den tjuta ungefär 10 sekunder senare, och då ser jag att handduken minsann har tagit fyr igen ute på verandan, så springer in och hämtar en kanna vatten och häller över. Sen ville inte någon av de två-tre brandarnarna som gick igång i en vacker kör slute pipa på något som jag antar var en knapp minut men som kändes som en kvart. Japp, så var det med det, men brödet blev jättegott!
Hehe! Här är handduken!

Kommentarer
Postat av: Johanna

hah

2009-06-04 @ 13:21:38
URL: http://johannaostman.blogg.se/
Postat av: joss

asså fan va läskigt... :( <3

2009-06-04 @ 19:01:42
URL: http://juicefineb.blogg.se/
Postat av: Emil

du är dålig!

2009-06-05 @ 16:06:32
Postat av: emil & vendela

oj, herregud vilken otur du har! det hände en liknande sak för mig en gång när jag och min kompis skulle ta ut en het plåt ur ugnen och så var den så varm så vi ställde ifrån oss den på köksbordet på duken och plåten var ju så varm under att den brände sönder allt. och man blir ju så stressad också av brandvarnare!



fin blogg du har också btw :)

2009-06-05 @ 22:05:02
URL: http://emewen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0